
Da li je ovo kraj za Google i SEO koji poznajemo?
Da li novi igrači i AI na tržištu pretraživača će konačno srušiti sa trona monopola jedan moćni Google? Šta to znači za nas koji se bavimo sa e-commerc, search engine marketingom ili smo bazirali posao na internetu, saznajte više kroz zapažanja nakon noviteta u AI pretragama.
Autor:
Mirsad Beširević
Datum:
17 Oktobra, 2025
Podjelite:
Zašto je Google imao “monopol” i dominirao Search engine tržištem?
Ja se ne bi složio da je Google imao monopol, ali je izgradio biznis model na razumijevanju šta korisnik traži, kako da isporuči najrelevantnije podatke i zadovolji potrebu korisnika i kako da se korisnici stalno vraćaju i koriste njegove usluge.
Dakle nije velika tajna da je Google biznis koncept bio usmjeren od prvog dana na korisnika, tehnologija kojom su kasnije ovladali je samo donijela dominaciju u kojoj je 90% i više svih pretraga globalno se završavalo na Google-u.
Da bi uspio u namjeri da isporuči ono što korisnici trebaju i žele, Google je razvijao različite alate jedan od njih je “Page Rank” koji je omogući da rangira stranice po broju i kvalitetu linkova koje vode na njih – onaj klasični tradicionalni “backlink” pristup sa početka 21 vijeka. Usavršavajući “page rank” korisnicima su omogućen prikaz tačnog i korisnog rezultata u skladu sa njihovim potrebama i očekivanjima. Ako ne na mjestu broj 1 onda u prvih 10 u 95% slučajeva.
Kada korisnik dobije ono što je tražio, to je gradilo reputaciju Google, i to je bio prvi okidač za dominaciju nad konkurencijom. Kada je počeo da gradi druge konkurentske prednosti u odnosu na ostatak tržišta,
- rezultate poslužio na jednostavnom interfejsu,
- shvatajući da ljudi žele brze odgovore sav fokus su stavili na brzinu,
- kasnije dodavajući prediktivno keširanje, automatizovano skaliranje i konačno nedavno AI modele za prepoznavanje značenja upita,
- gradeći kontinuirano učenje i sklairanje (BERT, RankBrain…)
- pružajući identično iskustvo na svim platformama ili uređajima
Google je jednostavno DOMINIRAO tržištem, zasluženo! Glavni konkurenti Bing i Yandex su uvijek izgledali kao najamanje 5 godina u zaostatku, a to izgleda kao svjetlosna godina u njihovom tržištu i tehnologiji.
Da li se to i kako se to promijenilo?
Da sumiramo ukratko prethodni pasus, Google je dominirao jer je:
- postizao najtačnije rezultate
- pružio izuzetno brze rezultate u skladu sa očekivanjima korisnika
- imao jednostavan i čist dizajn interface-a
- gradio pametan poslovni model okrenut prema potrebama i očekivanjima korisnika, i
- izgradio ogromnu bazu zadovoljnih korisnika koji su teško prelazili na konkurentske proizvode.
Međutim pojavom AI-a i razumijevanjem korisnika da “blue links” u AI sferi znače gubitak vremena, a to je jedini resurs koji ne možemo nadoknaditi, pojavljuje se veliko pitanje kako će i hoće li Google opstati u novom ekosistemu na tržištu.
Pojavljuju se OpenAI i Preplexity, kao dva nova suparnika koji svojim rješenima konkuriše na gore navedenih 5 glavnih konkurentskih prednosti Google-a, i konačno podiže određene elemente na viši nivo.
Pojavom AI-a mijenjaju se potrebe korisnika Google-a, ljudi sada traže nešto što Google trenutno ne može ponuditi – potrebu da jedan dosadni dio posla za mene uradi neko (taj neko je AI).
Sa tradicionalnog upita, dobijenih rezultata i pretrage po web stranicama onog što nam treba, AI nudi na osnovu upita gotove rezultate i sugestije ili prijedloge.
AI u svojim rezutlatima odradi veći dio posla koji bi ja morao, klikne (otvori) na 3-5 linkova, pročita sadržaje, sumira i da zaključak, ako je upit bio u tom smijeru. Dobijene informacije je obično lako provjeriti jer AI rezultat uključi linkove prema izvorima sa kojih je preuzeo podakte.


Šta ovo znači za kompanije koje prodaju ili baziraju svoje poslovanje na web-u?
Budući da AI u pretragu donosi mogućnost korisniku da bolje definiše kontekst, namjeru pretrage i smisao pitanja, rezultati koje AI pretraga donosi su konkretniji, gotov odgovor ili sažetak odgovora ili gotovo rješenje. Ovi odgovori se poklapaju sa upitom korisnika u 100% slučajeva, grešku u odgovoru ne može napraviti AI nego korisnik sa loše postavljenim upitom. Dakle AI je dao dobar odgovor na osnovu postavljenog upita, ako je odgovor neprecizan, loš ili nepotpun, onda je takav bio i upit.
Ovo je samo dokaz da nova era pretrage, za kojom potreba nikad neće nestati, će donijeti značajne promjene u načinu rada i razvoja web biznisa, web projekata ili komercijalnih web shopova. Međutim mislim da će ovo napraviti razliku između onih koji idu u korak sa vremenom i onih koji su “prespavali” ovaj revolucionarni moment.
Moj lični stavi i mišljenje je da za biznis i online poslovanje ovo je:
- prilika za razvoj, jer kada nešto tek počinje svi imaju skoro pa jednaku šansu,
- sljedeći level izgradnje brenda kompanije ili proizvoda,
- ovo je mogućnost da transformišete svoju dominaciju (ili nepostojanje u Google rezultatima) u dominiciju rezultatima AI pretraga.
Lično mislim da će ova transformacije se desiti brže nego većina biznisa je svjesna, zato ćemo biti na usluzi da pomognemo biznisima u BiH da ovu transformaciju iznesu na najbolji mogući način.
Search Engine Marketing i Search Engine optimizacija u eri AI-a?
Svako malo čitamo “SEO is dead”, “Social media is dead”i slično, ali evo samo da primjenimo zravu logiku.
Ljudi imaju potrebe, trebaju da kupe, da saznaju, da istraže i taj dio se neće promijeniti, ono što će se promijeniti je način kako će te informacije biti dostavljene i kako će biti prezentirane. Dok god postoji potreba ljudi da “postave upit”, biće potreban neko ko će uraditi “nešto” što će dovesti da firma A bude u rezultatu koji će dovesti kupca na tačnu web lokaciju na kojoj će se desiti, krajnji cilj, konverzija.
Sve dok postoji takav sistem potrebe, SEO će da živi, web stranica će da živi, digitalna vidljivost će da bude neophodna. Promjene koje će doći uskoro će biti uvjetovane daljim razvojem tehnologije i samog AI algoritma. O tome ćemo pisati drugom prilikom jer ulaze u novi koncept marketinga koji dolazi (a nije isključivo AI marketing).
Kao marketing agencija a onda kao specijalizirana SEM i SEO agencija, mi smo na sebi eksperimentisali, učili, testirali i dobili visoke rezultate u Google searchu, u AI pretragama (OpenAi i Preplexity) i idemo u korak sa globalnim promjenama i trendovima. Ovo su zaista prilike za one koji razumiju način rada AI algoritma i način implementacije potrebnih aktivnosti kroz web kako bi algoritam mogao da razumije i prepozna vrijednost brenda i sadržaja.
AI u marketingu / AI pretraživanje – prijetnja ili prilika?
Mislim da sam dao odgovore ovo pitanje već u prethodnom dijelu, ali da pokušam sumirati zaključke i zapažanja.
Evolucija u marketingu je započela sa prvom pojavom AI-a, ova situacija u kojoj se nalazi Google je dokaz da “niko nije siguran” i da dominiranje tržištem ne znači automatski i trajnu beskonačnu zaštitu te pozicije. Pokazatelji trenutno ne pokazuju pad u brojevima pretraga, ali ono što sam vidio da mogu AI pretraživači, mene kao odanog Google korisnika su definitivno pokrenuli da Chrome padne u drugi plan.
Kao nova oblast koja će da uzdrma način na koji je SEO i oglašavanje na search engine-u rađeno do sada, AI pretraživanje već je počelo da utiče na način kako korisnici pretražuju. Posebno taj dio će se još mijenjati u narednom periodu, ali neminovno je da je taj period koji dolazi prepun i prilika i opasnosti za poslovanje kompanija putem web-a. Ono što će odvojiti uspješne od neuspješnih je upornost i istrajnost, testiranje i kontinuirana adaptacija turbulentnom i izazovnom vremenu koje je već počelo.
Kao marketar, htio bih dati ukupni osvrt na marketing. AI je donio bezbroj prilika za dodatnim razvojem marketinga kroz razne kanale komunikacije, sada su svi sposobni brže da reaguju na promjene na tržištu, AI je pomoć kao strateg, media planer, audio/video producent, grafički dizajner itd. Jedna osoba sa dovoljno znanja može upravljati svim poljima uspješno u rekordno kratkom vremenu. Društevene mreže su pretrpane AI fotkama i videom, web je pretrpan AI sadržajem i smatram to lošim za cijelu industriju. Sa druge strane brzina kojom se može uraditi promjena kompletne strategije do njene realizacije u operativnom dijelu je facinantno brza i jednostavna (uz prave alate). Što se tiče kontenta bojim se da ćemo doći u tzv content loop u kojem će AI pisati sadržaje na osnovu prethodno napisanih površnih i nepotpuno tačnih AI kreiranih informacija.
Koliko god moćan, AI kao i svaki drugi alat (ili oruđe) u rukama pogrešnih ljudi kreira gomilu bezvrijednog, besmislenog i često puta izmišljenog sadržaja koji osim što nema nikakvu vrijednost, osobama koje ne poznaju dovoljno oblast daje pogrešne informacije i upute. Tu će se pokazati da li ćemo plakati u nekom momentu za našim dragim “plavim linkovima” ili ćemo biti sretni što je to doba beskonačnog klikanja prošlo.
Ukoliko imate drugi pogled na novu situaciju koju je AI donio na tržište rado bih da razmijenimo mišljenja pišite mi na mirsad@optimizacija.ba

Mirsad Beširević edukovani marketar sa 20 godina iskustva u marektingu i prodaji. Vodio je marketing za korporacije i MSP, a kao mentor je radio na razvoju kanala prodaje (tradicionalnih i digitalnih) i marketinga sa preko 100 startup kompanija u BiH.
Educirajući se o search engine marketingu i povezujući svoju strast data-driven performance marketinga, prepoznaje potencijale za razvoj i integraciju marketinga u SEO. Do sada je radio na preko 50 uspješnih web projekata na tržištima zemlja Europske Unije koje je zajedno sa kolegom Mensurom realizirao od početka do kraja.
U ovim projektima Mirsad je doprinosio sa dubinskim marketing i SEO analizama, kreiranju SEO strategija i njihovoj implementaciji prilikom izrade web projekata.
Ostali blogovi:
Kako sniziti troškove PPC kampanja sa SEO
U posljednje vrijeme često smo dobijali pitanja kakva je veza između troškova PPC kampanja i SEO-a, odlučili smo da objasnimo ono što druge agencije kriju od Vas. Kako SEO utiče na cijenu CPC, troškove PPC kampanja, marže i profitabilnost web shopa.
Google.ba odlazi u prošlost, prilike ili prijetnje?
Google je najavio postepeno ukidanje ccTDL (nacionalnih domena) uključujući i Google.ba, saznajte kako će se to odraziti na nas u Bosni i Hercegovini.
AI revolucija u SEO: Kako vještačka inteligencija mijenja pravila igre
Vještačka inteligencija (AI) mijenja način na koji pišemo SEO tekstove. U ovom članku otkrivam kako koristiti AI alate za kreiranje sadržaja koji Google voli, uz fokus na četiri ključne strategije i Google-ove smjernice.