SEO optimizacija – koja je njena uloga u online poslovanju

SEO optimizacija je skup tehnika, digitalni marketing metoda, koja omogućava izgradnju posjeta iz organskih pretraga sa pretraživača. Organski prometi se smatraju temeljom uspjeha u online poslovanju, jer omogućavaju dugoročnu izgradnju održivog prisustva i vidljivosti u online okruženju bez potrebe za dodatnom online promocijom.

Zakažite termin za pola sata besplatnih konsultacija sa našim ekspertima i saznajte kako Vaš web projekt može rasti uz organske posjete sa pretraživača uz pomoć SEO optimizacija.

SEO optimizacija je dugoročno usmjerena digitalna marketing tehnika kojom kompanije žele da povećaju prihode kroz organske posjete na web projekte, a sa krajnjim ciljem da te posjete monetizuju i pretvore u prihode kompanije.

Dok SEM (search engine marketing) tehnike kao što su Google Ads, ili neke druge, donose broj posjeta samo dok su oglasi aktivni (na primjer PPC. SEO optimizacija web stranice čini da takve posjetioce dovede na Vaš web shop besplatno, bez plaćanja reklama poput Google ADs-a. Svaka kompanija koja želi dugoročno da posluje online, SEO mora posmatrati ne kao potrebu nego kao strateško opredjeljenje. Zato što on dugoročno donosi generiranje prometa na web lokaciju.

U Optimizacija doo, specijaliziranoj SEO digitalnoj markting agenciji, SEO posmatramo kao proces pomoću kojeg:

  • povećamo broj posjeta (promet) na Vašoj web stranici ili web shopu (kvantitet), te da

  • povećamo pretvaranje prometa na stranici u prihode – konverzije (kvalitet)

Drugim riječima Optimizacija doo se specijalizirala da za klijenta radimo na povećanju kvantiteta broja posjeta i pretvaranju posjeta u konverzije – monetizaciju web projekta. Za naše klijente razvijamo individualne SEO strategije koje integrišu našu ekspertizu u prodaji i marketingu.

Zašto je SEO neophodan za web stranice i web shopove?

Postoje mnogi pretraživači ili tražilice koji su danas dostupni, kao što su Bing, Baidu, Yandex, Google i drugi. Mi ćemo u nastavku teksta govoriti isključivo o optimizaciji web sajta za Google.

Razlog za ovu odluku jeste dominacija broja pretraga koja se dešava na Google-u u odnosu na druge pretraživače. Prema istraživanjima, koje možete pogledati na ovom linku, čak 92% svih pretraživanja se dešava na Google-u pretrazivaču.

Zašto je SEO neophodan za web stranice i web shopove?
Google organski CRT - click trought rate

SEO je usmjeren na besplatni promet posjeta na Vašoj stranici, zbog toga ga još zovu i “organski” ili “prirodni” promet.

To se dešava kada osoba u pretraživaču traži određeni pojam, kao odgovor dobije listu najboljih, prema mišljenju pretraživača, ponuđenih web stranica koje se prikazuju u SERP-u te ostvari interakciju odnosno klikne na link i dođe na Vašu web lokaciju.

Ono čemu teže svi koji rade online poslovanje, jeste da se njihova stranica pojavljuje na prvih 10 rezultata SERP-a.

Postoji jedan SEO vic koji kaže “leševe zakopajte na drugoj stranici SERP-a” i to je zaista tako.

Šta kažu istraživanja?

Istraživanja u 2022. godini pokazuju da oko 34,2% klikova nakon pretrage završi na prvom rezultatu kojeg dobijemo. Taj procenat posjeta rapidno opada kao se pozicija povećava i već drugo mjesto obično donosi oko 17,1% klikova u prosjeku, što u odnosu na prvo mjesto nosi duplo manje klikova. Potom treće mjesto u prosjeku nosi 11,4% i tako dalje broj posjeta iz organskog prometa opada sa svakim sljedećim mjestom na poziciji u rezultatima pretrage.

Za one koji razumiju marketing strategiju “lokacija, lokacija, lokacija”, SEO je pandan online marketing strategije koja bi se zvala “pozicija, pozicija, pozicija”. Ovisnost o poziciji proizilazi iz svih relevantnih analiza koje dokazuju da oko 60% svih pretraga završi na prva tri mjesta na Google pozicija u SERP-u. Dakle jednostavnijim jezikom, što je bolja pozicija na ranku Google rezultata za relevantan keyword to je veća šansa da se broj posjeta na web sajt poveća.

Veći broj posjeta ne mora neminovno značiti i veću konverziju (prodaju). Mi u Optimizacija doo klijentima nudimo kompletnu uslugu koja osim SEO-a se bavi i sa optimizacijom stepena konverzija (engl. skraćenica CRO od conversion rate optimisation). Pošto CRO smatramo “tajnim sastojkom” našeg posla, možemo Vam otkriti da se za svakog klijenta ovaj proces posebno kreira.

Da li dovoljno ulažete u SEO i Vaše mjesto na SERP-u?

Analiza koju je radila kompanija AHREFs kaže da od jednu milijardu analiziranih web stranica su utvrdili da 90,63% nema nikakve posjete sa Google-a. Iz onog što vidimo svaki dan, nema sumnje da je stanje u regiji (BiH, Srbija, Hrvatska i Crna Gora) stanje jednako loše ili još i gore.

Pokušajmo kroz primjer da definišemo zašto je SEO investicija, zašto se ne trebamo bojati pojma “ulaganje u SEO”.

Ako hipotetički postavimo da SEO i Google Ads generiraju jednak prihod od 10.000 KM mjesečno, i za SEO u tom trenutku ne trošimo ništa. SEO promet se generira iz organskih posjeta, odnosno ljudi koji su nas pronašli na rezultatima pretraživača. Dok se prihod iz Google adsa se generira kroz plaćene reklame i broj posjeta-klikova (PPC – pay per click) taj trošak pretpostavimo iznosi 500,00 KM mjesečno.
Napominjemo da zavisno od tržišta i zavisno od težine riječi za koju smo platili reklamu da donosi promet ovaj trošak može biti i mnogostruko veći.
To i ne izgleda tako strašno, jel da? Trošak Google ads 5% u odnosu na promet ugradite u cijenu proizvoda.

A sada postavimo to strateški kroz period od tri godine:

  • Ukupan promet: 360.000,00 KM
  • Trošak SEO-a: 0,00 KM

  • Trošak Google ads za 36 mjeseci jednak 36 x 500,00 KM, minimalno 18.000,00 KM, namjerno ističemo riječ minimalno jer se cijena Google Ads cijene keyworda mijenja i taj trošak može rasti iz mjeseca u mjesec za postizanje istog prometa.

Zašto je SEO “maratonac” a oglašavanje u digitalnom marketingu “sprinter”?

Dakle slikovito, SEO je “maratonac” koji radi za Vašu kompaniju i kontinuirano donosi posjete i promete dugoročno. Sa druge strane oglašavanje u bilo kojem obliku digitalnog marketinga je sprinter koji novac za reklamu potroši u sprintu, kratkoročno donese rezultate. Kada nestane novaca za reklamu staje broj posjeta i staje promet.

Svakako, SEO promet neće doći sam po sebi, on zahtijeva dobro pripremljenu SEO strategiju, plan realizacije te strategije. Potrebna ekspertiza u realizaciji povećanja broja posjeta u promete i konverzije kroz strategiju i planove. Dakle SEO kao strateško opredjeljenje je kontinuirani proces koji unapređuje Vaše online poslovanje. Plaćeno oglašavanje na pretraživačima je poput svake druge plaćene promocije i reklame, trenutni impuls i prestaje kada je novac predviđen za reklamu potrošen.

Mi ne želimo da kažemo da treba da prestanete ili da manje ulažete u Google Ads ili neki drugi kanal, niti želimo da kažemo da Vam Google Ads kao kanal nije potreban.

Naprotiv, mi samo želimo da kažemo da se balans između investiranja u SEO i troškova u Google Ads može optimizirati u skladu sa postizanjem dugoročnih ciljeva poslovanja. Ta optimizacija omogućava da za svakog klijenta individualno u skladu sa postavljenim ciljevima, stretegijom i planom optimiziramo troškove. Bez lažne skromnosti, to je ono što nas kao SEO agenciju razlikuje od drugi agencija, jer znamo kako kreirati i realizirati takve personalizirane optimizirane procese.

Investiranjem u SEO Vi u stvari investirate u web projekt kojem vrijednost raste, kroz optimizaciju sadržaja na web sajtu i njegov razvoj investirate u postizanje ciljeva poslovanja.

SEO i njegova uloga u kompletnom marketingu kompanije?

SEO, kao marketing metoda, smatra se kao jedna od najkompleksnijih i najkomplikovanijih marketing aktivnosti. Uprkos tome SEO se smatra ključnom komponentom digitalnog marketinga jer pomaže biznisima da dosegne ciljanu publiku, kreira lidove ili konverzije u online poslovanju i prodaji.
Proces SEO aktivnosti za poboljšanje pozicije na pretraživačima zahtijeva poznavanje ranking faktora pretraživača, znanja kako pronaći nedostatke i/ili primjeniti tehnologije u podizanju ranking faktora, uspješnosti implementiranja marketing miksa u web sadržaj, segmentaciju online kupaca i njihovo online korisničko iskustvo, online načine prodaje i druge.
Sve ovo je potrebno uraditi kroz osnovne SEO strategije koje uključuju analize ključnih riječi, optimizaciju sadržaja, on-page optimizaciju, kreiranja strategije eksternih linkova (backlinking), kao i praćenje i analiza SEO performansi.

Nije nam namjera da Vas uplašimo i obeshrabrimo! Cilj nam je da Vas ohrabrimo da se ozbiljno posvetite i strateški odlučite da SEO bude budućnost Vašeg web projekta. Mi želimo da naši klijenti rastu ne samo poslovanjem nego i znanjem, kako bi smo mogli početi raditi kompleksnije i zahtjevnije zajedničke marketing poduhvate na njihovim web projektima.

Raditi SEO samostalno ili koristiti SEO agenciju?

Vječna dilema koja se postavlja pred vlasnike web projekata, a odgovor je jasan. Ukoliko imate potrebno znanje u sljedećim oblastima:

  • Analiziranju online tržišta
  • Analiziranju online ponašanja kupaca
  • Analiziranju online trendova
  • Kreiranju SEO strategije
  • Kreiranju plana provedbe SEO strategije
  • On-page SEO analizama i unapređenju tehničkog dijela web projekta
  • Off-page SEO
  • Korištenju raznih metoda digitalnog marketinga u cilju razvoja SEO strategije

Onda ste spremni da samostalno radite i razvijate SEO za Vaš web projekt.
Ukoliko nemate tim ljudi sa potrebnim znanjima u SEO oblasti, predlažemo da se konsultujete sa specijaliziranom SEO agencijom poput naše. SEO agencije donose osnovnu vrijednost u Vaš web projekt koji Vam nedostaje, a to je gore pobrojano znanje, ili ono znanje koje trenutno nedostaje Vašem timu koji implementira SEO za Vaš web projekt.

Zašto odabrati Optimizacija doo kao SEO agenciju?

Ako želite da poslujete online morate biti vidljivi, tu vidljivost na Internetu možete kontinuirano plaćati ili možete dugoročno razvijati vidljivost da bude “besplatna”.

Iako volimo reći da smo specijalizirana digitalna marketing agencija za SEO i SEM, naša znanja i iskustva su široka u oblasti razvoja biznisa, prodaje i marketinga. Radili smo na preko 40 projekata u protekle 4 godine na web stranicama i web shopovima u BiH i EU.
Također, kao eksterni eksperti, Vašem marketing timu kroz savjetovanje možemo da stvorimo novu vrijednost i nadogradimo najbolje SEO strategije u strategije digitalnog marketinga Vaše kompanije.

Mi smo usmjereni na klijente koji su odlučili da uspiju sa svojim web projektima u BiH ili u zemljama EU, bez obzira na veličinu kompanije.

Šta Optimizacija doo donosi za Vas?

Optimizacija doo donosi veliko iskustvo i znanje o SEO optimizaciji i možemo našim klijentima pomoći da postignu ciljeve sa web projektima. Da bismo to mogli moramo da razumijemo ciljeve koje želite postići?
Želite biti u vrhu pretraga, moguće je!
Želite povećati prodaju na web shopu, moguće je!
Želite web stranicu koja će Vas promovisati i graditi prepoznatljiv brend u online poslovanju, moguće je!
Ovi jasno definisani ciljevi se mogu postići, ali samo kroz ozbiljan pristup i kontinuiran rad koji zavisno od zatečenog stanja može trajati kraće ili duže.
Za nas je SEO dugoročan proces koji zahtijeva strpljenje i vrijeme prije nego rezultati ulaganja u SEO počnu donositi željene rezultate. Ali jednom kada ste u vrhu pretraga na ključne riječi koje prave konverzije na Vašem web projektu, tada ćete poželjeti da ulažete još više u SEO.

Istražite prije nego što krenete sa SEO

Budući da je SEO proces poboljšanja, web projekt se često dijeli na različite dijelove i faze kako bi bio jasniji i lakši za upravljanje. U prvom dijelu projekta potrebno je izraditi plan kroz vrijeme, mjere, resurse i ciljeve. To znači da imate priliku da razmislite prije nego što se bacite na projekt i počnete provoditi razne aktivnosti. Tek kada ste pažljivo isplanirali projekat i razmislili o njemu, vrijeme je da počnete s radom.

Ako vidite SEO kao proces, možete zamijeniti neefikasno “SEO nudging” planiranim akcijama koje vode do pozitivnijeg ishoda. Iako se SEO sastoji od kontinuiranog rada na poboljšanju, on nije vječan projekat. Svaka mjera poboljšanja ima početak i kraj.

Neki kriteriji za dobar SEO proces (neke od aktivnosti):

  • Ciljevi – postavite jasne i mjerljive ciljeve.
  • Plan akcije – razdvojite ciljeve na konkretne akcije za ostvarivanje ciljeva.
  • Vremenski plan akcije – napravite jasan raspored izvođenja akcija sa vremenskim okvirima.
  • Odgovornost – imenovati menadžera projekta i razjasniti ko šta treba da radi.

Ukoliko radite cijeli proces sami odgovornost je na Vama, ali ukoliko želite pomoć profesionalaca onda kompletan proces uključujući i odgovornost prelazi na SEO Agenciju (SEO Agency).

Šta može biti rezultat SEO investicije?

Rezultati SEO-a su isprepleteni i ponekad je nemoguće mjeriti sve rezultate, ali one koje jasno možemo mjeriti su:

  • Mjerenje organskog prometa na web stranici
  • Mjerenje povećanja broja ključnih riječi sa kojima rankirate
  • Mjerenje online koverzija – prodaja
  • Mjerenje prodaja stalnim odnosno novim kupcima
  • Mjerenje vidljivosti Vašeg brenda online

U višegodišnjem radu sa klijentima, u raznim oblastima prodaje i poslovanja, koji imaju osim e-commerc poslovanja i fizičke radnje ili je neophodan direktan kontakt između kupca i našeg klijenta da bi se mogla ostvariti prodaja-konverzija, često puta smo dobijali povratne informacije da se kroz razne aktivnosti u digitalnom marketingu uključujući i SEO povećao broj fizičkih posjeta u trgovinama.

Sa druge strane, iako se parametri za mjerenje direktnog kontakta između posjetioca web stranice i našeg klijenta može mjeriti, klijenti nam daju informacije da su ih kupci pozvali direktno na telefon i tražili ponude ili predračune, izlazak na teren i mjerenje prije davanja ponuda i slično.

Koliko košta SEO?

Cijena SEO usluga varira u zavisnosti o nekoliko faktora kao što su: priroda i obim posla, kvalitet obavljenog posla i metoda rada SEO agencije (ako angažujete agenciju).

Ukoliko angažujete SEO agenciju trošak SEO-a će biti znatno veći nego kada ga radite samostalno. Međutim često puta u dugoročnoj računici angažman SEO agencije može biti jeftiniji. SEO agencije imaju holistički pristup SEO kojeg rade za klijenta što znači da će za cjelovito rješenje biti utrošeno puno više vremena nego kada ga taj proces vodite sami. Sa druge strane kvalitet onog što dobijate takvim pristupom je puno veći i odražava se na rezultate koje želite postići.

Modeli SEO agencija

Postoje tri vrste SEO agencija, prema metodi rada, koje imaju različit pristup radu sa klijentima, svaka od njih ima svoje nedostatke i prednosti.

Prva vrsta SEO agencija je tzv SEO retainer agencija, usluge ovih SEO agencija su usmjerene na rješenja izvan web stranice. Problem kod agencija koje rade po ovom metodu je nedostatak jasnih ciljeva i rješenja tehničkih problema. Ovaj tip agencije radi po sistemu pretplate, što manje posla obavljaju za klijenta oni više zarađuju.

Druga vrsta SEO agencije radi po principu konsultantske SEO agencije. Ovaj tip SEO agencije prodaju svoje znanje i uvijek teže da klijentu prodaju svoje konsultantsko vrijeme. Kod ovog modela dešava se da konsultacije koje daje agencija i unapređenja koje radi klijent sam ili ga obavlja neka druga agencija za njega često utiče na kvalitet SEO-a.

Treća vrsta SEO agencije je kombinacija prethodne dvije metode. Ove agencije teže tome da njihova usluga varira prema klijentovim potrebama. Na primjer ako se radi o novom projektu ove agencije će na početku imati veći broj provedenih sati u radu za klijenta. Kada se SEO strategija podesi na web projektu  i kada je sve u standardu sa Google preporukama, one ostaju konsultantski orijentirane.
Dakle, prelaze na retainer način pretplate na osnovu utroška broja radnih sati za klijenta na unapređenju pozicija i prometa na web lokaciji. Ove SEO agencije sa klijentom dogovoraju određeni fond mjesečnih sati koje će provesti radeći SEO na njihovom web projektu.

Koji model mi koristimo?

Optimizacija doo je konsultantska SEO agencija koja teži dugoročnoj suradnji sa svojim klijentima kroz hibridni model, prilagođavanja potrebama klijenta. Pošto je SEO proces unapređenja, smatramo da ozbiljni klijenti žele da stalno razvijaju i unapređuju svoj web projekt. Ukoliko sami nisu spremni da to izvršavaju, smatramo da im je u tome neophodna naša pomoć. Taj vid suradnje smatramo partnerski i bazira se na broju utrošenih sati na njihovom web projektu. Ovaj model je ujedno i model uspješne optimizacije SEO troškova za klijenta.

Nekoliko savjeta oko cijene SEO usluga:

  • Odredite resurse, ljude i budžet, tako ćete imati jasniju sliku cijelog troška oko SEO-a
  • Planirajte svoje ciljeve realno, ali pokušajte sa planiranim povećanjima nadoknaditi troškove SEO agencije
  • Uradite sve “ostale poslove” na web projektu sami, inhouse, npr. SEO agencija će Vam dodatno naplatiti obradu fotografija za web shop na potrebne dimenzije, jer ona mora angažovati ljude kojima je to posao
  • U suradnji sa SEO agencijom educirajte se o SEO-u i učite od njih, tako ćete kroz vrijeme početi da preuzimate interno samostalno neke jednostavnije procese, a sa agencijom ćete početi raditi na ozbiljnijim projektima

  • Konačno, nemojte nikad razmišljati o investiciji u SEO i koliko će ona koštati, fokusirajte se na to šta dobijate od te investicije i koliko dugo će ona donositi rezultate.

U suradnji sa SEO agencijom inicijalni troškovi investicije uvijek budu viši, ali kada je web projekt doveden u Google standarde i počne da donosi željene rezultate dalje održavanje i unapređenje prelaze na cijenu paušalnog mjesečnog angažmana SEO agencije. Ovi troškovi uvijek su niži i mogu se prilagoditi budžetu klijenta.

Ukoliko želite zakazati besplatne konsultacije sa Optimizacija doo vezano uz naše usluge, kontaktirajte nas.

Kontakt

Adresa:

OPTIMIZACIJA doo
Maglajska 1
71000 Sarajevo

Kontakt

Tel: +387 63 289 610
E-mail: info@optimizacija.ba

Radno vrijeme

Ponedjeljak – petak: 8:00 – 17:00

Ostale naše usluge:

SEO Analiza

SEO Analiza

SEO strategija

SEO strategija

Google my business

Google Business Profile

SEO strategija

SEM – Search Engine Marketing

Google Ads

Google Ads

Optimizacija digitalnog marketinga

Optimizacija digitalnog marketinga

Izrada web shopova i web stranica

Izrada web shopova i web stranica

Migracija web stranica ili web shopova

Migracija web stranica ili web shopova

SEO Analiza

Savjetovanje (consulting) i edukacija