Riječnik digitalnog marketinga

Zašto smo kreirali prvi riječnik digitalnog markeitnga na jezicima u Bosni i Hercegovini?

Pošto nismo mogli pronaći niti jedan riječnik (glossary) digitalnog marketinga koji kompletira SEO pojmove na službenim jezicima Bosne i Hercegovine odlučili smo ga kreirati i učiniti dostupnim svim onim koji traže pomoć oko SEO terminologije i pojmova. Sigurni smo da smo nešto zaboravili staviti na listu, pa bih zamolio da nam prijedloge pišete na info@optimizacija.ba kako bi smo zajedno učinili ovu listu kompletnijom.

Izrada kompletnog projekta web stranice ili web shopa - Optimizacija doo - Sarajevo

Kome je namijenjen prvi BiH online SEO riječnik?

Ova lista pojmova, termina i stručnih izraza koje koristimo na engleskom jeziku, je zamišljena i kreirana kao minimum znanja koje bi ste kao osoba u SEO-u, ili kao vlasnik web sajta ili web shopa morali razumjeti, a kako bi lakše uspostavili komunikaciju sa SEO stručnjacima ili SEO agencijama.
Smatramo da je prenos znanja unutar cijele zajednice e-commerca u BiH ključni kako bi smo kao društvo napredovali i bili kompetnetnijih na tržištu, te smo u tom cilju i odvojili vrijeme, posljednjih mjeseci pored svih obaveza, da kompletiramo ovu listu.

Ukoliko trebate pomoć sa Vašim web projetima Optimizacija doo nudi kompletnu lepezu usluga od izrade potpuno optimiziranih web stranica i web shopova do SEO strategija i SEO unapređenja na već postojećim web projektima. Kontaktirajte nas na putem kontakt forme ili pišite direktno na info@optimizacija.ba

123ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

123

200 Status code

Status 200 prikazuje da je stranica, slika ili dokument uspješno učitana i indeksirana od strane Google-a.

301 Redirect

301 redirekcija predstavlja trajno preusmjeravanje jedne URL adrese na drugu.
Ova SEO metoda se koristi da bi se pretraživačima poslao signal da je stranica koju korisnik želi posjetiti trajno premještena na novu lokaciju.
Više o 301 redirektovanju i kako ta tehnika radi pronaći na ovom linku.

302 redirect

302 redirecija predstavlja privremeno preusmjeravanje sa jedne URL adrese na drugu.

404 Error

Ova greška se javlja kada tražena stranica nije pronađena na web sajtu, odnosno URL adresa ne vodi do postojeće stranice.

A

A/B Testing

A/B metoda testiranja efikasnosti web stranice ili web lokacije da bi se utvrdilo koja od dvije daje bolje rezultate. Ovaj metod je u Search Engine Marketingu popularan da bi se optimiziralo korisničko iskustvo, povećale konverzije na web stranici i slično.

Abandoned Cart

U e-commerce ovaj termin se koristi za nedovršene kupovine, odnosno kada korisnici dodaju proizvode u korpu na web shop-u ali ne završe kupovine. Ovi podaci predstavljaju koristan set informacija za razumijevanje ponašanja online kupaca.

Above the fold

Above the fold u SEO riječniku predstavlja sadržaj vidljiv na uređajima bez skrolanja na dole. Above the fold je jedan od UX i UI bitnijih elemenata u web dizajnu i vidljivosti web stranice na interentu.

AD Auction

AD Auction je proces u kojem Google Ads odlučuje koje će reklame prikazati korisnicima. Pravila koja ovaj proces primjenjuje je baziran na ponudi oglašivača i kvaliteta web sajta i same reklame kako bi sistem odredio poredak web lokacija u sponzoriranom dijelu SERP-a.

AD Copy

AD Copy je tekstualni dio reklame koji može značajno uticati na učinkovitost reklame i stope konverzije koje Google Ads oglasi prave.

AD Extensions

AD ekstenzije su informacije koje se dodatno mogu prikazati uz tekstualne reklame kao što su lokacija, linkovi na web stranice, brojeve telefona i slično.

AD Group

AD Grupa predstavlja više reklama unutar jedne kampanje koje dijele zajedničke ključne riječe i ciljanu pobliku. Organzacija reklama u AD grupe nam pomaže da lakše upravljamo sa kampanjama.

AD Impressions

AD impresije predstavlja broj prikazivanja reklama korisnicima. Jedna impresija predstavlja jedno pojavljivanje na ekranu i najčešče se koristi za reklame na društvenim mrežama.

AD Rank

AD pozicija predstavlja poziciju reklame na SERP-u pretraživača i direktno utiče na uspješnost kampanje. Praćenjem ovih pozicija olakšava nam proces optimizacije reklame i postizanja boljih pozicija i veće vidljivosti reklame.

AD Relevance

Relevantnost reklame predstavlja koliko reklama odgvara ključnim riječima i pretragama korisnika. Sa tehnikama koje primjenjujemo postižemo visoku relevantnost za reklame i na taj način snižavamo troškove oglašavanja.

AD Sense

Platforma za kontekstualno oglašavanje putem Google-a na web mjestu. Predstavlja automatski proces čijim uključivanjem Google prikazuje svoje oglase na datom web mjestu te za njihovo prikazivanje dobijaju dio profita od klikova na oglas od Google-a.

AD Spend

AD potrošnja je ukupna suma novca potrošena na oglašavanje, može se mjeriti po kanalima oglašavanja ali i ukupno za kampanju. Na ovaj način se jasno utvrđuje uspješnost oglase i olakšava prepoznavanje optimizacije kanala oglašavanja i povrata investicije u digitalnim kanalima komunikacije.

AD Targeting

AD ciljanje je proces u kojem definišemo publiku i korisnike koje želimo doseći sa reklamom prema njihovim specifičnim kriterijumima, kao što su njihovi interesi, ponašanje, geografska lokacija, demografija i slično. U Google oglasima ovo ciljanje predstavlja nekoliko faktora za razliku od reklama na društvenim mrežama gdje je dostupan veći broj karakteristika korisnika.

AdWords

AdWords Google platforma za oglašavanje, sada se zove Google Ads (vidi ispod).

Affiliate Marketing

Affiliate Marketing je metoda u kojoj pojedinci ili kompanije reklamiraju proizvode drugih kompanija i ostvaruju zaradu od provizije na svaku ostvarenu prodaju putem njihovih referal linkova ili kodova (Cost per action ili CPA model).

Alt Text

Alt Text predstavlja tekstualni opis slike koja se koristi na web sajtu. Osim što ovaj tekst pomaže pretraživačima da razumiju sadržaj slike njegova stvarna namjena je da poboljša korisničko iskustvo za korisnike koji imaju oštećenje vida.

Algoritam

Algoritam predstavlja proceduru dizajniranu za vrlo brzo rješavanje problema. Na primjer. Google-ovi algoritmi rješavaju problem rasporeda i pozicija web stranica u SERP-u za traženu ključnu riječ ili frazu.

Analytics

Analitika je praksa mjerenja i prikupljanja podataka koja omogućava analiziranje web sajtova. Alati poput Google Analytics omogućavaju nam da razumijemo korisničko ponašanje na web sajtu ili kakve rezultate smo postigli sa kreiranim strategijama optimizacije.

Anchor text

Anchor text predstavlja hipervezu u tekstu, odnosno klikabilni vidljivi link kojo vodi do drugog sadržaja na web sajtu. Ovo je jedna od često korištenih metoda SEO-a ali i način kreiranja bolje korisničkog iskustva postjetitelja na web sajtu.

API (Application program interface)

API predstavlja set protokola i alata za kreiranje software aplikacija. Search engines (pretraživači), kao proizvodi zasnovani na informacijama, imaju API programe koji omogućavaju jednostavnu integraciju software-a treće strane sa prilagođenim aplikacijama za korištenje tih podataka.

Authority

Authority ili “Site Authority” je metrika za osnovni prikaz kvaliteta, korisnosti i relevantnosti web sajta. Dio je poznatog i neophodnog za SEO Google akronima EEAT (više pod EEAT)

B

B2B e-commerce

Business to Business E-commerce predstavlja elektronsku trgovinu između kompanija, ovo uključuje prodaju proizvoda ili usluga putem online platformi ili web trgovina.

B2C e-commerce

Business to Customer e-commerce predstavlja elektronsku trgovinu između kompanije i krajnjeg kupca i uključuje prodaju proizvoda ili usluga online kanalima.

B2B SEO

B2B SEO predstavlja optimizaciju i povećanje vidljivosti web stranice za ciljane drudge biznise umjesto individualne kupce i posjetitelje.

Backlinks

Povratne veze ili na engleskom Backlinks predstavljaju hiperlinkove sa drugih web stranica koji vode do sadržaja na Vašem web sajtu ili web shopu. Ovo je jedna od najčešćih SEO tehnika, ali nepravilnom upotrebom ili zloupotrebom ove tehnike (spada u „black hat SEO“) riskirate sav napor i trud koji ste uložili u svoj web sajt jer mogu dovesti do kazni i zabrana.

Backlink Analysis

Backlink Analysis predstavlja način razumijevanja koje vrste web stranica imaju linkove do vaše web stranice (ili konkurentske). Ovu analizu je neophodno raditi periodično kako bi se identificirali loši linkovi koje bi smo voljeli otkazati.

Banner Ads

Banner Ads su reklame koje se prikazuju u obliku banera na web stranicama. Ove reklame mogu biti statične, animirane, sadržavati tekst, slike, multimedijalne elemente i sadržavati hiperlink do određene lokacije na web sajtu za koju radite kampanju.

Bidding Strategy

Bidding Startegy je strategija kojom kreirate plan i koncept oglašavanja na pretraživačima, one se ogledaju u različitom pristupu kako bi oglašivači optimizirali rezultate i troškove oglašavanja. Najpoznatije su CPC (Cost-per-Click), CPM (Cost-per-Mile) i CPA (Cost-per-Action).

Behavioral targeting

Behavioral targeting predstavlja usmjeravanje oglasa prema ljudima koji bi lakše odreagovali sa njim a na osnovu prethodnih iskustava i ponašanja (kao što su kupovine, posjete web mjesta ili pretrage). Veliki dio ovog je moguće ostvariti kroz coockies.

Bing

Bing je Mikrosoft-ov pretraživač, kreiran 2009 godine. Danas dolazi sa integrisanim AI dodatkom Copilot.

Bing Ads

Microsoft-ova platforma za oglašavanje na Bing pretraživaču, pandan za Google Ad oglašavanju.

Black Hat SEO

Black Hat SEO je pojam koji opisuje neetičke prakse optimizacije za pretraživače koje krše smjernice pretrađivača. Cilj je ovim tehnikama brzo povećanje rangiranja međutim jednom penalizovani (kažnjeni i zabranjeni) web sajtovi od strane npr. Google-a nikad ne dobiju priliku da uklone kaznu zbog korištenja ovih tehnika. Jedna od najpoznatijih i najrasprostranjenih „Black Hat SEO“ tehnika su farme linkova koje prodaju za novac članke i backlinkove na njihovim stranicama.

Blog

Blog ili weblog ili web log, kako se ponekad naziva, predstavlja kontinuirano ažurirani “informativni časopis” koji se pojavljuje na web stranicama.
U današnje vrijeme se koriste kao dio “content strategy” za povećanje vidljivosti web stranice na pretraživačima ali i kao dio strategije za povećanje autoriteta, stručnosti i izgradnje povjerenja sa posjetiteljima.

Bounce rate

Bounce rate predstavlja postotak posjetilaca koji prilikom posjete web stranice pregledaju samo jednu stranicu, i onda je napuste. Što je manji procenat „bounce rate-a“ to je bolje. Razlozi za ovu pojavu pregleda samo jedne stranice može biti više, ali najčešći su posjetilac nije pronašao sadržaj koji je tražio, loša navigacija, spora web stranica i slično.

Brand

Brend predstavlja poveznicu kompanije sa određenim proizvodima ili uslugom.

Brand Awareness

Brand Awareness, ili svijest o brendu, predstavlja mjeru koliko su potrošači upoznati sa Vašim brendom. U digitalnom svijetu svijest o brendu igra veliku ulogu i omogućava da lako gradite istu uz multidisciplinarne marketare i search engine marketing eksperte.

Breadcrumb navigation

Breadcrumb navigation (ili na bosanskom navigacija mrvicama hljeba) predstavlja praksu koja pomaže objasniti relaciju između web stranica kako posjetiteljima tako i crawlerima. One ujedno predstavljaju putanju kretanja kroz arhitekturu web stranice i lakše navigiranje korisnicima kod povratka na određeno mjesto na web stranici.

Broken link

Broken link pojam označava svaki hyperlink koji ne radi kako je to planirano i predviđeno. Ovo se dešava kada web sajt “ode offline”, kada se sadržaj sa URLova premiješta na druge lokacije ili zbog drugih razloga. Obično Broken link nema veliki impakt na SEO osim ako na web sajtu se ne nalazi puno broken linkova koji onda šalju negativne signale algoritimima pretraživača.

C

Cache

Cache predstavlja spremljenu i indeksiranu od pretraživača verziju web stranice. Moguće je da pregledom spremljene verzije može biti razlike u odnosu na web stranicu koja je u “live” verziji.

Canonical Tag

Canonical Tag predstavlja HTML element koji pomaže pretraživačima da identificiraju glavnu verziju stranice kada postoji više duplikata iste, dodijele joj autoritet ispred duplikata. On rješava problem dupliciranog sadržaja.

Canonical URL

Canonical URL predstavlja jednu stranicu ili dio sadržaja na web sajtu kojem se pristupa kroz više različitih URL-ova. Označavanjem URL-a sa Canonical dajemo signal da je to ispravna verzija sadržaja sa autoritetom, dok drugi URL-ovi usmjereni na nju nemaju relevatnost ni autoritet.

Cart Abandoment Rate

Cart Abandoment Rate, ili procenat odbačenih korpi ili nedovšenih kupovina, predstavlja postotak korisnika web shopa koji započnu svoju kupovinu ali je ne završe. Ovaj indikator je bitan jer omogućava ekspertima da utvrde razloge kod prepreka za kupovinu.

Checkout Process

Checkout Process predstavlja niz definisanih koraka koje korisnik prolazi prilikom obavljanja online kupovine. Jednostavan i efikasan proces utiče na procenat nedovršenih kupovina.

Citation

Citation ili citat u SEO riječniku označava pojam koji se odnosni na spominjanje podataka o kompaniji (najčešće naziv, adresa i telefonski broj) na drugim web sajtovima, irektorijima ili listing platformama ili neko drugo spominjanje brenda bez da uključuje povratnu vezu koja vodi do web sajta brenda.
Ovakva spominjanja mogu biti dio lokalne SEO strategije jer mogu uticati na rangiranje na Google Mapama.

Click Trough Rate

Click Trough Rate (CTR) predstavlja postotak korisnika koji kliknu na reklamu nakon što je vide i direktno je povezan sa efikasnosti reklame. Omogućava nam također da mjerimo uspješnost realiziranih prodaja u odnosu na efikasnost reklame.

Clickbait

Clickbait u digitalnom marketingu predstavlja bombastiče naslove ili slike koje treba da privuku pažnju korisnika i ostvare visok CTR, često obmanjujući korisnike i ne ispunjavanjem onog što je u njima obećano.

Conceptual searching

Conceptual searching, ili konceptualne pretrage, predstavlja tehnike koje pretraživači koriste kako bi predstavili rezultate na semantičkom ili konceptualnom nivou, a ne na nivou tačno korištenih ključnih riječi. Rezultati konceptualnih pretraga su relevantnije u rezultatima pretraga.

Content Managemant System

Content Managemant System (CMS) je software koji omogućava korisnicma da kreiraju, uređuju i upravljaju sadržajem na web stranici bez potrebe za tehničkim znanjem. Mi koristimo i obučavamo naše klijente samostalnom upravljanju sa CMS-om WordPress platforme.

Content Marketing

Content Marketing predstavlja strategije stvaranja i distribucije relevantnog i konzistentnog sadržaja, vrijednog stvaranja i dijeljenja za ciljanu publiku. Cilj ove strategije marketinga je privlačenje pažnje, zadržavanje publike i poticanje na konverzije.

Conversion

Conversion, ili na našim jezicima konverzije, predstavljaju bilo koju željenu akciju koju korisnik izvršava na web sajtu, one mogu biti kupovine, popunjavanje kontakt forme i slično. Unikatne konverzije se mogu pratiti kroz alate poput Google analytics kako bi se moglo utvrditi koliko je ovih aktivnosti bilo izvršeno u određenom vremenskom periodu.

Conversion Funnel

Conversion Funnel predstavlja model koji prikazuje slijed koraka koje korisnici prolaze od prve interakcije sa brendom do konačne konverzije, na primjer kupovine, popunjavanja kontakt forme i slično. U digitalnom svijetu ovaj model zna biti haotičan i često puta postoji mnogo dodirnih tačaka korisnika sa brendom prije konačne kupovine, ali je bitan za eksperte kako bi mogli identificirati ih i optimizirati kroz CRO.

Conversion Rate

Conversion rate prestavlja postotak posjetilaca web stranice koji naprave željenu radnju konverzije. Više o ovom pročitajte u našem objašnjenju mjerenja uspješnosti SEO-a.

Conversion Rate Optimization (CRO)

Conversion Rate Optimization predstavlja optimizaciju dijelova web stranice kako bi se povećala stopa konverzije. Često puta da bi se to uspješno izveli neohodno je testirati i poboljšati elemente kao što su dizajn, korisničko iskustvo ili sadržaj. CRO ponekad zahtijeva višestruko testiranje i mjerenje kako bi se cijeli proces optimizirao u skladu sa ciljevima klijenta.

Conversion Tracking

Conversion Tracking predstavlja proces praćenja i mjerenja radnji koje korisnici poduzimaju nakon dolaska na web stranicu ili web shop sa drugih lokacija (reklame, Google pretrage i slično).

Cookie

Cookie označava indetifikacijski spremljeni dokument o korisniku koji posječuje web stranicu sa svrhom praćenja. Cookies mogu koristiti personalizirana iskustva, pratiti konverzije i omogućiti lakši remarketing posjetilaca web stranice.

Cost per Action (CPA)

Cost per Action predstavlja model oglašavanja gdje trošak reklame nastaje nakon izvršene radnje, na primjer kupovina ili registracija. Dakle trošak reklame nije nastao prikazivanjem ili posjetom posjetioca na web lokaciju nego nakon tačno definisane radnje.

Cost per Click (CPC)

CPC predstavlja model oglašavanja gdje trošak reklame nastaje nakon što posjetilac klikne na istu i na taj način ostvari posjetu na web lokaciju. CPC je najčešći model oglašavanja na Google-u ali to ne znači da je i najbolji za potrebe klijenta. Prepustite posao odabira modela oglašavanj profesionalcima.

Cost per Mile (CPM)

Cost per Mile predstavlja model oglašavanja gdje se cijena oglašavanja naplaćuje za svakih 1000 prikaza reklame. Ovo je dobar model za određene specifične situacije i promocije, ali o tome više ćemo pisati u drugom članku.

Core Web Vitals

Core Web Vitals predstavlja skup ključnih metrika koje mjere prefromanse web stranice u vezi sa korisničkim iskustvom. Ove metrike pomažu webmasterima da razumiju i optimiziraju korisničko iskustvo, a Google ih
navodi kao jedan od faktora za rangiranje.

Crawler

Crawler, često se naziva i web crawler ili spider, predstavlja program koji pretraživači koriste za automatsko pregledavanje web stranica radi indeksiranja sadržaja u rezultatima pretrage.

Cross-Selling

Cross-selling predstavlja tehniku prodaje koja kupcima predlaže dodatne proizvode ili usluge povezane sa onima koje su kupili ili namjeravaju kupiti. Cilj Cross-sellinga je povećanje ukupne vrijednosti prodaje.

Customer Aqusition Cost (CAC)

Customer Aquisition Costs predstavlja ukupni trošak koji kompanija ima da bi ostvarila novog kupca. Ovo uključuje sve troškove kao što su marketing, prodaja i slično. Mi smo detaljno pisali o mjerenju CAC u SEO-u.

D

Dayparting

Dayparting predstavlja izmjene na oglasnim kampanja u skladu sa vremenskim periodima kada je ciljana publika najaktivnija i najmanje aktivna. Dio dana se može obaviti sa potpunim gašenjem kampanje u određeno vrijeme ili prilagođavanjem ponuda samo u određenim periodima.

Dead link

Dead link vidi pod broken link ima isto značenje.

De-listing

De-listing predstavlja akciju kojom se web stranica ili web sajt uklanja sa direktorija pretraživača.

Demographics

Demographics, ili demografija na našem jeziku, predstavlja podskupove populacije kao što su godine, lokacija ili druge. Mnoge mreže omogućavaju specifično ciljanje (targeting) publike prema specifičnim odredbama demografskih faktora.

Digital Strategy

Digital Strategy ili digitalna strategija predstavlja proces planiranja, primjena i korištenja kanala digitalnog marketinga za postizanje poslovnih ciljeva kompanije.

Direct traffic

Direktni promet označava korisnike koji direktno dodju do stranice upisivanjem URL-a u pretraživač. Google će u direktni promet uključiti sve izvore prometa koje ne može prepoznati.

Disavow

Disavow, ili na našem jeziku odricanje, omogućava uklanjanje ulaznog linka iz izvora sa lošom reputacijom. Ovo ukazuje pretraživačima da webmaster ne odobrava izvor veze i da ne dozvoljava eksterno negativnu SEO reputaciju za svoj sajt. Na taj način se webmaster se bori protiv negativnih SEO kazni koje bi mogle nastati uzrokovano sa izvorom veze sa lošom reputacijom.

Display Ads

Display Ads su vizualne reklame koje se prikazuju na web stranicama, aplikacijama ili društvenim mrežama. Obično se koriste slike, ali mogu biti i video zapisi ili animacije kako bi privukle pažnju korisnika.

Više o oglašavanju na Google u BiH možete pronaći na ovom linku.

Domain Authority

Domain Authority predstavlja metriku koja predviđa koliko je dobro web stranica rangirana na reultatima pretraživača. Domain ranking ima za cilj da prikaže snagu stranice i njenu sposobnost za bolje rangiranje, te omogućava nam da možemo ove elemente razumjeti u odnosu na konkurenstske web stranice.

Domain name

Domain name predstavlja prilagođeno ili brend dio imena na web sajtu. Na primjer https://optimizacija.ba/seo/ gdje “Optimizacija” predstavlja nazif i brend firme.

Do-follow

Do-follow je oznaka koja se koristi u HTML-u za povratne veze (backlinks) koja pretraživačima signalizira da trebaju pratiti taj link i prenijeti autoritet (link juice) sa jedne stranice na drugu. Ukoliko povratna veza nema atribut “no-follow” ona je po defaultu “do-follow”.

Dropshipping

Dropshiping predstavlja model e-commerce poslovnog modela u kojem prodavac nije vlasnik i ne drži proizvode na zalihama, već ih prodaje u ime treće strane. Prilikom narudžbe od kupca prodavac prenosi narudžbu na treću stranu (obično veletrgovca ili proizvođača) koji isporuku vrši direktno kupcu. Za ostvarenu prodaju ili narudžbu prodavac zadržava pravo na naknadu ili razliku u cijenu između cijene veletrgovca ili proizvođača i prodajne cijene na svom web shop-u.

Duplicated Content

Duplicated Content predstavlja identičan ili veoma sličan sadržaj koji se pojavljuje na više URL-ova unutar istog ili različitog domena. Duplicated Content negativno utiče na SEO i rangiranje web sajta na pretraživačima, jer dovodi u zabunu crawlere koji od sadržaja je validan i on bi ga trebao prikazati u rezultatima kao “glavni”.

Dynamic content

Dynamic content, ili promjenjivi sadržaj, kako mu ime govori odnosi se na sadržaj koji se mijenja zavisno od interakcije korisnika, dakle odnosi se na dio sadržaja koji je personaliziran i ima za cilj veći engagement i bolje korisničko iskustvo. Dobar primjer ovog kontenta su web shopovi koji prikazuju korisnicima preporuke prema prethodnim kupovinama, ili sadržaj koji se prikazuje zavisno od vrste uređaja sa kojeg se gleda, lokacije ili drugih specifičnih podataka koji mogu biti i prikupljeni u prethodnim posjetama.

E

Earn media

Earn media predstavlja kreirani sadržaj od strane trećih lica koje referiraju na vaš biznis ili web sajt. Ovaj sadržaj nike plaćen već “zarađen” sa originalnošću ili jer neko želi da promoviše dobar sadržaj. Često je prisutan na društvenim mrežama, dijeljenju stručnih i edukativnih blogova i slično.

E-commerce platforme

E-commerce platforme predstavljaju software rješenje koje omogućava online prodaju proizvoda ili usluga. Neke od najpopularnijih su WooCommerce, Shopify, Magendo itd.

E-mail marketing

E-mail marketing predstavlja promotivnu strategiju slanja poruka ili informacija putem e-mail kako bi se povećala svijest o brendu, zadržali kupci ili potaknule dalje prodaje.

E-commerce SEO

E-commerce SEO predstavlja set tehnika za optimiziranje koje omogućavaju e-commerce web sajtu da se pozicionira više u rezultatima pretrage.

Engagement Rate

Engagement Rate predstavlja mjerenje uspješnosti uklučenost i reakcija korisnika sa Vašim sadržajem. Najčešće se mjeri na sadržaje objavljene na društvenim mrežama ali moguće je mjeriti ga i na web stranicama ukoliko su uključene opcije mjerenja poput lajkova, dijeljenja, klikova ili komentara.

Engagement metrics

Engagement metrics, ili metrike angažmana, predstavljaju skup načina za mjerenje angažmana na web sajtu. Ove metrike su obično CTR (Click trought rate), ponavljajuće posjete ili vrijeme provedeno na web sajtu.

Exit rate

Exit rate, ili procenant odlaska, predstavlja broj korisnika koji su pogledali web stranicu zatim je u potpunosti napustili. Ovo je potpuno drukčija varijabla mjerenja u odnosu na Bounce rate.

External Link

External Link predstavlja hipervezu koja vodi sa jedne web stranice na drugu. Profesionalci u SEO mjere kvalitet eksternih linkova u cilju izgradnje boljih SEO pozicija, Domain rating i slično.

F

Favicon

Favicon označava malu sliku koja se pokazuje pored URL-a vaše web stranice u browseru.

FTP (File transfer protocol)

FTP predstavlja protokol koji prenosi podatke na i sa web sajt servera.

Featured Snippet

Featured Snippet predstavlja kratki tekstualni prikaz na vrhu Google rezultata pretrage, a koji sadrži naslov stranice i kratki opis. Na ovaj način SEO i marketing stručnjaci komuniciraju sa ciljanom publikom i omogućavaju kvalitet u posjetama na web lokaciju.

Fresh content

Fresh content je naziv za novi sadržaj koji se dodaje na web sajtu. Ovaj sadržaj često rezultira sa povećanim posjetama search engine crawlera i veći korisnički angažman, što opet zavisi od kvaliteta novog sadržaja.

Fullfilment

Fullfillment predstavlja proces u kojem e-commerc trgovac upravlja logistikom a koja podrazumijeva skladištenje, pakovanje i isporuke (dostave) proizvoda kupcima nakon završene online kupovine.

G

Geo-targeting

Geo-targeting ili ciljanje prema geo lokaciji predstavlja kreiranje sadržaja ili oglasa koji je usmjeren na tačno određenu geo-lokaciju.

Google Ads

Google Ads je platforma za oglašavanje na Google pretragama. Ova platforma omogućava kreiranje reklama koje će se prikazati u rezultatima pretrage i na mreži Google partnera.

Više o oglasavanju na Google u BiH možete pronaći na ovom linku.

Google Algorithm

Google Algorithm predstavlja veoma kompleksan algoritam koji povezuje traženi upit sa krajnjim rezultatima u pretraživačima. Google algoritam se mijenja često, što otežava optimizaciju web sajta bez angažmana profesionalaca koji kontinuirano prate ove promjene.

Google Analytics

Google Analytics je Google-ov besplatni alat koji omogućava praćenje i analizu prometa na web stranicima. Ovim alatom je moguće utvrditi detaljno ponašanje korisnika i performanse web sajta i svake stranice pojedinačno.

Google Keyword Tool

Google Keyword Tool je besplatni Google alat za pretraživanje i analizu ključnih riječi. Alat nam omogućava uvidu u procjene, konkurenciju i preporučene ključne riječi.

Google Search Console

Google Search Console je Google-ov besplatni alat koji pomaže vlasnicima web stranica ili SEO ekspertima uvid u indeksiranje, pretrage i tehničke probleme (ukoliko ih ima) na web stranici.

Google penalties

Google penalties ili Google “penali” predstavljaju negativne posljedice za kršenje pravila, bilo da su pravila prekršena ili ne. Ovi penali se ogledaju od pada na rangu to potpunog uklanjanja sa rezultata Google-a. Obično se dodijeljuju stranicama koje koriste Black Hat SEO tehnike i krže smjernice i pravila Google-a.

Google keyword tool (planner)

Google-ov alat za ključne riječi je besplatni alat za pretraživanje ključnih riječi.

Google partner

Google partner je Google-ov program za reklamne agencije i digitalne trgovce, pristup ovom programu omogućava posebnim događajima i obuci, istraživanja u industriji.

Google trends

Google trends predstavlja još jedan besplatni alat Google-a koji omogućava komparaciju ključnih riječi i njihovu atraktivnost (brojeve pretraživanja) u određenom vremenskom periodu.

Google Webmaster Guidlines

Google webmaster guidelines predstavlja set smjernica o najboljim praksama za dobro pozicioniranje u rezultatima Google pretraga. Ove smjernice je propisao Google.

Googlebot

Googlebot je ime Google-ovog crawler-a (search spider).

Google penalties

Google-ove kazne ili Google penalties su negativne posljedice za web stranice koje krše pravila, bilo namjerno ili ne. Kazna može biti različita od pada na rangu do uklanjanja web stranice iz rezultata pretraživanja.

H

Heading

Heading predstavlja HTML element koji je ima za cilj da opiše sadržaj web sajta ili web stranice. Ovi “naslovi” idu od H1 do H6 te u najboljoj SEO praksi omogućavaju jasno kreiranje strukture teksta na samoj web stranici.

Hidden text

Hidden text predstavlja skrivene tekstove koji su namijenjeni za crawler ali ne i korisnicima. Stranice koje sadržavaju skrivene tekstove uvijek budu uhvaćene i penalizirane od strane Google-a. Hidden text se smatra Black Hat SEO tehnikom.

Homepage

Homepage je pojam koji označava početnu stranicu na web sajtu sa koje korisnici mogu dalje lako navigirati na ostatak sadržaja na web sajtu.

Hypertext markup language HTML

HTML predstavlja osnovni jezik za kodiranje web sajta. Kada se spominje web sajt kod obično se misli na HTML.

HTML Sitemap

HTML Sitemap predstavlja posebno stranicu na web sajtu koja sadrži hijerarhijsku strukturu i listu svih važnih stranica na sajtu. Ova stranica prvenstveno crawlerima daje uvid i razumijevanje o strukturi i relevantnom sadržaju na web stranici u cilju boljeg pozicioniranja na relevantne upite.

Hypertext transfer protocol HTTP

HTTP predstavlja protokol kojim se vrši komunikacija između servera i web pretraživača. Podaci se šalju sa web sajt servera i preuzimaju od strane korisničkog pretraživača.

I

Impressions

Impressons ili impresije predstavljaju broj prikazivanja reklame. Impresije u osnovi ne moraju biti unikatne već mogu biti prikazane jednom korisniku i do 20 puta.

Inbound Link

Inbound link predstavlja hipervezu na drugi web sajt.

Inbound marketing

Inbound marketing predstavlja oblik marketing u kojem kompanije privlače potencijalne kupce umjesto da ih samo dosegnu sa svojom reklamom.

Index

Index u SEO-u ima dvostruko značenje, može da označava:
– korijen web sajta
– odobreni prikaz od strane pretraživača (npr. Google-a) za prikaz u rezultatima pretraživanja

Kažemo da je “web sajt indeksiran” kada je Google ili drugi pretraživač prikupio podatke sa web sajta, dao odobrenje na sadržaj da se prikaže u rezultatima pretrage i odredio mu poziciju u tim rezultatima.

Infographic

Infographic ili infografike su vizuelni prikaz podataka i rezultata, najčešće korišteni oblik izvještavanja u SEO izvještajima.

Internal link

Internal link ili interni link predtavlja hiprevezu koja vodi sa jedne stranice na drugu na istom web sajtu.

Invisible web

Invisible web ili nedividljivi dio weba predstavlja dio internet koji pretraživači uz pomoć svojih crawlera ne pregledaju. Ovaj dio internet se ne pojavljuje u rezultatima pretraga.

J

JavaScript

JavaScript predstavlja programiranje i izradu jezičkih skripti koje često se ugrađuju u HTML sadržaj kako bi dodali ne-statične dodatke u njega.

K

Key performance indicator KPI

Key performance indicator, KPI ili ključni pokazatelj učinka, predstavlja specifičnu metriku koja pokazuje rezultate marketinga. Ove metrike mogu biti prilagođene projektima i specifičnim ciljevima kao što su bounce rate, CAC ili konverzije.

Keywords

Keywords ili ključne riječi za SEO predstavljaju riječi i fraze strateški pozicionirane u sadržaj na web sajtu kako bi pomogli pretraživačima da identifikuju sadržaje i prikažu ih za relevantne i konceptualne rezultate pretrage.

Keyword cannibalization

Keyword cannibalization ili kanibalizacija ključnih riječi se odnosi na situaciju kada više web stranica, sa istog web sajta, targetiraju za istu ključnu riječ. Google može da odbaci sve ove stranice iz rezultata jer ne može da odredi šta je najrelevantniji i najbolji sadržaj za prikaz u rezultatima.

Keyword density

Keyword density ili gustina ključnih riječi predstavlja broj (i procenat) pojavljivanja određene ključčne riječi u cjelokupnom tekstu na web stranici. Praćenje gustine ključnih riječi više se ne smatra toliko važnim ali je potrebno obezbijediti da se relevantna specifična ključna riječ pojavljuje prirodno na stranici sa kojom želimo da rankiramo za tu ključnu riječ.

Keyword research

Keyword research ili istraživanje ključnjih riječi predstavlja proces u kojem profesionalci uz pomoć alata vrše analizu relevantnih ključnih riječi za ciljanu publiku u SEO ili PPC kampanje. Istraživanje ključnih riječi jedna je od ključnih analiza za kreiranje SEO i PPC strategija.

Keyword stuffing

Keyword stuffing ili punjenje sa ključnim riječima predstavlja praksu u kojem se prekomjerno koristi specifična ključna riječ na web stranici. Keyword stuffing od strane pretraživača može imati negativan uticaj na rangiranje web stranice.

Knowledge graph

Knowedge graph predstavlja rezultate prikazane na vrhu Google pretraživanja u jednostavnom obliku kada korisnik nema potrebu za odlaskom sa tih rezultata.

L

Landing page

Landing page predstavlja web stranicu prilagođenu ciljanoj publici kojoj korisnici pristupaju isključivo preko direktnog linka iz promocije ili oglasa.

Link

Link predstavlja poveznicu sa jednog web sajta na drugi, ili na drugo mjesto na istoj web stranici. Skraćenica od Hyperlink.

Link building

Link building ili izgradnja linkova predstavlja jednu od SEO strategija koja za cilj ima izgradnju domain rank odnosno boljih pozicija u rezultatima pretrage na Google-u.

Link churn

Link churn prestavlja mjerenje izgubljenih linkova u određenom periodu.

Link equity

Link equity predstavlja tehniku mjerenja kvaliteta web sajta, bazirano na kvalitetu inbound linka i potencijalne snage za rankirenje koje prenose na drugi web sajt postavljajući link na njemu.

Link farm

Link farm ili farma linkova je pojam koji označava web sajt koji služi isključivo za postavljanje linkova, povratnih veza, prema drugim web sajtovima.

Link juice

Link juice označava SEO pojam koji opisuje količinu autoriteta, kredibiliteta i “snage” koju jedna web stranica prenosi na drugu putem povratnih veza. On je nazaobilazan element SEO strategije u prenošenju autoriteta između stranica, te utiče na rangiranje i vidljivost istih u pretraživačima.

Link popularity

Link populariti je pojam koji označava broj inbound linkova koje web sajt ima prema drugim web sajtovima.

Link reputation

Link reputation ili reputacija linka predstavlja mjerenje ukupnog kvaliteta i relevantnosti linka web sajta.

Local search

Local search ili lokalne pretrage predstavljaju rezultate koje omogućavaju korisnicima rezultate za određenu speficičnu geografsko područje i listu lokalnih biznisa.
Vise o lokalnom SEO možete pročitati ovdje.

Long tail keywords

Long tail keywords označava pojam za fraze koje odražavaju korisničku namjeru, obično se sastoje od više ključnih riječi spojenih u jednu frazu.

M

Manual penalty

Manual penalty ili manuelni penali su kazne koje inžinjeri Google-a ručno dodijeljuju web stranicama.

Meta description

Meta description ili meta opis predstavlja kratki opis sadržaja web stranice koji se pojavljuje u Search snippet na rezultatima pretrage.

Mindshare

Mindshare predstavlja broj ljudi koji razmišljaju o specifičnom brendu kada razmatraju kupovinu određenog proizvoda.

Mobile marketing

Mobile marketing predstavlja marketing koji se realizira na ili sa mobilnim uređajima, kao što su tableti ili mobiteli.

Multivariate testing

Multivariate testing predstavlja testiranje sa više varijabli u isto vrijeme kako bi se odredila najbolja ili pobjednička opcija.

N

Navigation

Navigation ili navigacija je mehanizam korišten za usmjeravanje korisnika na web sajtu.

Negative SEO

Negativ SEO predstavlja namjerne pokušaje da se umanji rang web stranice u rezultatima pretrage putem black hat SEO strategija kao što je spamanje web sajta sa inbound linkovima lošeg kvaliteta.

NoFollow

Nofollow označava HTML oznaku koja pretraživačima kaže da ne prenose link autoritet i snagu na označeni web sajt.

O

Off-page SEO

Tako zvani “SEO izvan stranice” koji predstavlja SEO tehnike koje ne zahtijevaju promjene na web stranici i dešavaju se na drugim web stranicama ili društvetnim mrežama i isključivo služe za promociju web stranice.

ON-site SEO

ON-site SEO ili SEO na stranici predstavlja optimizaciju web sajta i njegovih stranica kako bi se poboljšala mogućnost predtaživanja, vidljivost, pozicija u pretraživanju i prometa na web lokaciju. Predstavlja skup tehnika koje mogu uključiti različite promjene na samoj web stranici poput UX-a, sadržaja, unapređenja strukture stranica i slično.

Opt-in

Marketing aktivnosti na web stranici u kojima korisnik odlučuje da učestvuje, na primjer popunjavanje kontakt forme, prijava na newsletter.

Opt-out

Marketing aktivnosti u kojima korisnik odlučuje da ne učestvuje.

Optimisation score

Optimization score, prije se zvao Quality score, predstavlja rezultat optimizacije u Google oglasima koji je iskazan u % ocjeni. Optimisation score utiče na poziciju oglasa ali i njegov CPC.

Organic search result

Organski neplaćeni algoritmom vođene pozicije na kojima se web mjesto prikazuje u rezultatima pretraživanja.

Organic traffic

Organic traffic predstavlja broj neplaćenih posjeta koje dolaze sa organskih rezultata pretrage na pretraživačima na vaše web mjesto.

P

Pay Per Click – PPC

PPC predstavlja svaki plaćeni oglas koji se prikazuje u pretraživaču ili nekom drugom mjestu, a koji generira za oglašivača troškove kada tek kada korisnik klikne na njega.. Ovi oglasi su dosta popularni i korišteni u search engine advertising (SEA).

Penalty

Penalty predstavlja kaznu koja se primjenjuje na web stranicu ako krži uslove pretraživača, bilo namjerno ili nenamjerno.

Pop-up

Oglas koji se prikazuje na samom web mjestu kao skočni prozor. Može imati loš uticaj na SEO.

Q

Quality content

Termin koji opisuje sadržaje koji garantuju povratne veze.

Quality link

Povratna veza koja koja ima veću vrijednost u kontekstu SEO-a, obično dolazi iz pouzadnog izvora ili domena koji ima visoki autoritet.

Query

Pojam ili fraza koju korisnik unese u tražilicu da bi postavio upit.

R

Rank

Rank ili na našem jeziku rang, predstavlja poziciju koju web stranica je osvojila na rezultatima tražilice.

Reciprocal links

Reciprocal links je također poznato pod pojmom trgovina linkova, dešava se kada dvije ili više web stranica imaju povratne veze (backlinkove) jedna prema drugoj.

Redirects

Redirekcije na našim jezicima predstavaju preusmjeravanja za stranice koje su promijenile lokaciju, već smo objasnili 301 redirects, 302 redirects i canonical redirects.

Referrer

Referrer označava, i omogućava da utvrdimo, porijeklo prometa koji dolazi na web sajt.

Relevancy

Relevantnost označava koliko je sličan sadržaj web sajta sa ključnom riječom za koju rangira.

Repeat visits

Repeat visits označava posjetitelje i posjete koje se vraćaju na web sajt više od jednom.

Responsive design

Responsive dizajn predstavlja dizajn stila koji omogućava da se web stranica prilagodi ekranima svih veličina. To znači da će on obezbijediti da se ista web stranica prikaže pravilno na mobilnom telefonu, tabletu ili monitoru.

Re-markting

Remarketing predstavlja marketing strategiju koja uključuje ponovno oglašavanje poznatim korisnicma koji su već imali interakciju sa web mjestom.

Return of investment (ROI)

ROI predstavlja metriku za povrat ulaganja u marketingu. Više o tome pročitajte na blogu “Mjerenje uspješnosti SEO-a”.

Rich media

Rich media predstavlja svaki oglas koji koristi napredne funkcije i ima prikaz u nekom drugom obliku koji nije tekstualni. Na primjer oglasi se prikazuju u video, slikovom, audio ili nekom drugom formatu.

S

Search engine

Search engine je alat koji pretražuje online infomacije, smatra se da je ovo osnova SEO-a.

Search Engine Advertising (SEA)

SEA predstavlja oglašavanje na pretraživačima, kroz alate kao što su Google ADs ili Bing ADs. Ponekad je miješaju sa tehnikom oglašavanja poznatom pod nazivom PPC, ali u biti SEA predstavlja širi koncept oglašavanja putem pretraživača.

Search Engine Marketing (SEM)

SEM ili marketing na pretraživačima predstavlja skup svih aktivnosti koji povećavaju vidljivost na pretraživačima i generišu posjete na web lokacije, uključuje obje tehnike SEA i SEO.
Više o SEM možete pronaći na ovom linku.

Search Engine Optimization (SEO)

SEO predstavlja jedan od najpotentnijih kanala digitalnog marketinga jer na web lokaciju privlači organske posjete za koje nije bilo potrebno plaćati dodatne često skupe reklame. To se postiže unapređenjima na web lokaciji u cilju podizanja kvaliteta i kvantiteta sadržaja za bolju vidljivost i organske rezultate pretrage ma pretraživačima.
Više o SEO optimizaciji čitajte ovdje.

Search history

Istorija pretraga predstavlja sačuvane podatke o prethodnim pretraživanjima i često se koriste za svrhu oglašavanja.

Search Engine Result Page (SERP)

SERP predstavlja stranicu sa rezultatima koju korisnik dobije nakon postavljenog query-a u pretraživačima poput Google-a ili Binga. Ove stranice imaju pozicije od 1-10 na prvoj strani, 11-20 na drugoj i tako dalje. Postoji SEO vic koji kaže da se “leševi skrivaju na drugoj strani SERP-a” jer se broj organskih posjeta na web lokacije smanjuje sa pozicijom u prikazu.
Analize pokazuju da prve tri pozicije SERP-a nose oko 80% ukupno svih organskih posjeta.

SEO Copywriting

Ovaj oblik copywriting-a predstavlja usklaživanje pisanje tekstova sa najboljim SEO praksama kako bi se postigle bolje pozicije i pozitivno iskustvo posjetitelja na web lokaciju.

Sitemap

Sitemap predstavlja stranicu koja pokazuje crawlerima kako je stranica strukturiana i kako da se kreću na njoj.

Spider

pogledati “Crawler”.

T

Title tag

Title tag predstavlja HTML element koji predstavlja ime cijele web lokacije.

Top Level Domain (TDL)

TDL predstavlja ime korijenskog prostora URL-a, na primjer .ba, .com, .gov, .org i slično.

U

Uniform Resource Locator (URL)

URL predstavlja unikatnu adresu koja upućije na dodiljenji sadržaj.

Usability

Usability predstavlja način mjerenja da li je web sajt jednostavan za korištenje.

User experience (UX)

UX predstavlja opšte mjerenje sa posjetiteljima koliko je lako i zadovoljavajuće koristiti web stranicu. Ovaj element ima najviši prioritet kada je u pitanju arhitektura web sajta.
Mjeri se kroz praćenje kako ljudi koriste stranicu i prepoznavanje načina kako to učiniti jednostavnije za korištenje.

V

Vertical search

Ili vertikalna pretraga predstavlja pretraživanje unutar određene oblasti ili industrije.

W

White hat SEO

White hat SEO predstavlja SEO prakse koje su unutar smjernica i najboljih praksi koje su odredili Google, Bing i drugi pretraživači.

WhoIs

WhoIs je zapis koji sadrži podatke o vlasništvu nad domenom, a oni mogu biti ime vlasnika, adresa i drugi.

WordPress

WordPress predstavlja platformu za izradu web sajtova i web shopova, napravljen je kao otvoreni kod i sadrži desetine hiljada gotovih tema i dodataka temama (plugins) koji olakšavaju i ubrzavaju izradu web sajtova. WordPress, kao alat, je još uvijek besplatan