AI revolucija u SEO: Kako vještačka inteligencija mijenja pravila igre
Vještačka inteligencija (AI) mijenja način na koji pišemo SEO tekstove. U ovom članku otkrivam kako koristiti AI alate za kreiranje sadržaja koji Google voli, uz fokus na četiri ključne strategije i Google-ove smjernice.
Autor:
Mensur Muhic
Datum:
18 Decembra, 2024
Podjelite:
AI revolucija u SEO: Kako vještačka inteligencija mijenja pravila igre
Voyager 1 je svemirska sonda je lansirana 1977 godine. Na sebi nosi Zlatna ploču, LP, sa zvucima i slikama Zemlje – neka vrsta “vodiča ” za vanzemaljce!
Danas, umjesto da tražimo inteligenciju u svemiru, imamo je ovdje na Zemlji, vještačku inteligenciju (AI). I dok Voyager 1 i dalje plovi svemirom, AI već uveliko mijenja i naš posao, svakodnevnicu, a i naravno optimizaciju za tražilice (SEO).
U ovom tekstu pokušati ću da odgovorim na pitanje da li je AI dobar, loš ili zao za kreiranje SEO tekstova. Da li je AI revolucionarno rješenje koje štedi vrijeme i novac ili korak prema osiromašenju sadržaja.
Da ne zaboravim i na odgovor na skoro najbitnije, kako Google danas gleda na to?
SEO tekstovi i korištenje AI alata: Pronalaženje ravnoteže između čovjeka i AI-mašine
Mnogooo se priča o tome kako će AI zamijeniti ljude u mnogim poslovima, pa i u kreiranju online sadržaja. Neki snatraju da je Internet mrtav i da neke optimistične analize govore o procjeni da je čak 80-90 % sadržaja na Internetu mašinski generisan.
Možda za godinu-dvije dana će većina sadržaja da bude stvorena od stane AI za AI, gdje će onda AI da pronalazi i analizira materijale stvorene od nekog drugog AI robota i da nam ih prodaje kao orginalan materijal, a naša uloga je da pokušavamo, u tom AI stvorenom moru, pronađemo još poneki zapis stvoren ljudskom rukom.
Iako AI-alati mogu generirati tekstove nevjerovatnom brzinom, važno je zapamtiti da oni i dalje nemaju ono što nas čini ljudima: kreativnost, empatiju i sposobnost dubokog razumijevanja. Namjerno pišem riječ “generišu” jer samo ljudi stvaraju i pišu.
U svijetu SEO tekstova za nas SEO tehničare i pisce online sadržaja ključno je postići pravilan balans između ljudskog i masinskog pristupa.
Kako se onda nositi s tim pitanjem prilikom pisanja tekstova i sadrzaja za web stranice?
Google-ov stav o AI tekstovima na web stranicama
Prije svega, Google je bio jasan: AI generisan online sadržaj nije zabranjen.
Ono što je važno je kvalitet i korisnička vrijednost – ili kako Google kaže, “helpful content“. Google algoritam za pretrage nagrađuje sadržaj koji je koristan i kreiran za korisnika, bez obzira na to kako je proizveden.
Međutim, Google je upozorio da će automatski generisan sadržaj, kreiran samo da bi manipulisao rezultatima pretrage, biti kažnjen kao spam. To bi se moglo protumačiti kao na primjer gdje je sadržaj generiran pomoću umjetne inteligencije.
Pošto je i Google sam vlasnik i tvorac AI-alata – Gemini serije – za njih nije bilo veliki problem stvoriti alate koji mogu otkriti tekstove generirane od strane AI i na temelju toga napraviti procjenu njihovog porijekla.
Mi u Optimizacija timu smo eksperimentisali sa stvaranjem kompletnih web-stranica isključivo s materijalom generiranim pomoćU umjetne inteligencije (AI), gje je sadrzaj, od naslova, preko kompletnih tekstova do meta descriptions bio AI generisan i naše zapažanje je da Google otkriva taj materijal. SEO rezultati nisu baš ohrabrujući za 100% AI materijal. Ovo su naravno bili naši interni testovi a naravno ne za naše klijente.
Ovdje se, međutim, javlja jedan paradoks. Uprkos Google-ovim riječima o kvalitetu, i dalje vidimo da AI generisan sadržaj niskog kvaliteta rangira na mnogim mjestima. Veliko pitanje je da li je ovo prolazna faza ili ne? Hoće li AI sadržaj pasti u rangiranju kada Google postane jos bolji u identifikovanju njegovih nedostataka ili će nastaviti da tako funkcioniše još dugo?
Kako razmišljati o ulaganju vremena i novca u kreiranje visokokvalitetnog sadržaja kada se jednako često vide brzo proizvedeni AI tekstovi koji se visoko rangiraju u rezultatima pretrage? Ipak moram navesti da smo većinu takvih mašinski stvorenih tekstova, a koji imaju dobro pozicioniranje, vidjeli na stranicama koje imaju AHRFs DR rank iznad 50-70 i to je možda za neku drugu temu o parazitskom SEO. Primjer je bio websajt forbes,com i njihovo spamiranje interneta i Google rezultata sa AI materijalomu kombinaciji sa plaćenim oglasima.
I na pitanje kako Google gleda na AI materijale odgovor je ponovo, kao na skoro svako pitanje kako Google gleda na nešto što je SEO, možemo samo odgovoriti sa: ne znam, jer su opet difuzni u odgovoru i smjernicama.
Moje iskustvo i testovi govore da čisto stvoreni AI online tekstovi ne rangiraju dobro u rezultatima Google pretrage.
Iskustva drugih govore da pametnim korištenjem AI i ljudskog rada mogu da se postignu bolji rezultati. Ovdje je link do clanka i istrazivanja gdje su uspjeli, uz pomoć AI alata, da povećaju broj organskih klikova za 36% u roku od 6 mjeseci.
Strategije za korištenje AI u kreiranju SEO tekstova: Za i protiv
Podijelio bih ovaj pristup u četiri osnovne strategije za korištenje AI u kreiranju SEO tekstova.
Navodim za svaku od strategija prednosti i mane ovdje ispod:
1. Potpuno oslanjanje na AI alate:
Za: Brzina i efikasnost. Velike količine tekstova u kratkom periodu i niska cijena sadržaja.
AI alati mogu generirati velike količine teksta u kratkom vremenskom periodu. Ovo je idealno za web stranice sa velikim brojem stranica ili za kampanje sa kratkim rokovima.
Osim toga, AI alati mogu biti izuzetno korisni za generiranje jednostavnijih vrsta sadržaja, kao što su opisi proizvoda ili kratki informativni članci.
Na pitanje da li je bolje imati makar i AI stvoren tekst nego nikakav uopšte nije lako odgovoriti ali ponekad budžet je odlučujući faktor.
Obično su AI alati jeftiniji od copywriter-a.
Protiv: Rizik od generičkog i neoriginalnog sadržaja. Neautortativni i nepovjerljivi
AI alati se oslanjaju na postojeće podatke i obrasce, što može dovesti do kreiranja tekstova koji zvuče robotski i bezlično. Google ocjenjuje sadržaj po principima: Expertise, Experience, Authoritativeness, Trustworthiness (E-E-A-T), a AI nije toliko sposoban da bude originalan i pouzdan. Osim toga, postoji rizik od generiranja sadržaja koji nije u potpunosti tačan ili relevantan. Halucinacije koje AI radi su postale epske.
Ako Google, ili onaj koji čita tekst osjeti da je sadržaj mehanički i površan, postoji rizik da se označi kao spam jer je rizik prevelik.
Direktno publicirati čiste AI generisane tekstove ne preporučujem u principu nikome ko želi da uspije sa webstranicom.
2. AI generisan sadržaj uz ljudsku asistenciju:
Za: Kontrola nad sadržajem. Pridržavanje Google linija.
U ovom scenariju AI alati urade podlogu i prijedlog, a pisac naknadno vrši kontrolu i ispravke i dodaje mu “ljudski dodir”.
AI se može koristiti za generiranje ideja, istraživanje ključnih riječi, optimizaciju strukture teksta i poboljšanje čitljivosti.
Google podržava ovaj oblik stvaranja online tekstova dokle god je visok kvalitet i osigurana visoka vrijednost teksta za mušterije.
Ova strategija omogućava SEO tehničarima da iskoriste prednosti AI-alata, a a u isto vrijeme, zadrže kontrolu nad kreativnim dijelom procesa, osiguravajući da je sadržaj originalan, angažovan i relevantan za ciljanu publiku.
Protiv: Ovaj pristup može da ima velike varijacije u obimu posla i cijeni. Zahtijeva više vremena i truda u odnosu na potpuno oslanjanje na AI.
Također, SEO tehničar, ili pisac online teksta, mora imati dobro razumijevanje AI alata i znati kako ih pravilno koristiti. Mora imati i osmišljenu strategiju o ključnim riječima za tu stranicu, a i za cijeli websajt.
Ova opcija je i malo skuplja, zahtijeva pristup boljim AI alatima, više istraživanja i utrošenog vremena.
3. Ljudski stvoren sadržaj uz AI podršku:
Za: Ova strategija stavlja naglasak na ljudsku kreativnost i iskustvo. Stvara unikatan sadržaj. Manji rizik da Google označi tekstove kao spam.
AI alati se koriste kao podrška u određenim fazama procesa kreiranja sadržaja, ali krajnji rezultat je originalan i autentičan tekst koji zadržava glas i stil autora. Sa svim malim ljudskim greškama koje tim procesom naravno nastaju… Ovaj pristup je posebno važan za web stranice koje se bave temama koje zahtijevaju visok nivo stručnosti, autoriteta i povjerenja (npr. finansije, zdravlje, pravo, za firme ili organizacije u tzv. * YMYL segmentu). Google postavlja visoke zahtjeve za ovu vrstu sadržaja i naglašava važnost da bude stručno pregledan, pouzdan i tačan. Vrlo je velika vjerovatnoća da te tekstove pregledaju manuelno negdje u nekom Google data centru.
AI u principu samo reciklira već postojeće tekstove sa Interneta, tekstove koje je već neko negdje osmislio i napisao i unošenje ljudske note povećava unikatnost i tačnost sadržaja.
Takođe je ova strategija pogodna i za aktere sa jakom komunikacijom brenda gdje su jezik, ton i prilagođavanje ciljnoj grupi od ključne važnosti.
Mada ova zadnja grupa može da prilagodi i nauči vlastitog AI agenta da to radi za njih.
Protiv: Ovaj pristup može biti vremenski zahtjevniji i skuplji od ranije navedenih.
Kombinacija ljudskog pisanja i AI inputa je, u većini slučajeva, skuplja i daleko kompleksnija prilikom samog rada na sadržaju nego uz pomoć AI-alata, ali se svakako može isplatiti na duže staze.
Za ovaj pristup je neophodna i priprema sa SEO alatima (AHREFS, Wincher, itd) koji će da daju podlogu i pripremu za istraživanje teme i planiranje sadržaja.
Kvalitetan SEO optimiran sadržaj zahtijeva vrijeme i isplati se na duge staze.
4. I zadnja strategija je staromodni pristup: 100% ljudski rad (bez AI)
Za: Ovo je provjerena metoda koja garantuje originalnost, autentičnost i “ljudski dodir”.
Sjednete za tastaturu, sipate kafu (ili čaj, ako ste taj tip osobe), puštate Azru, Bolero ili neki drugi omiljeni album i stvarate remek-djelo SEO teksta. Niko ne poznaje vašu publiku bolje od vas! Uzima dane, sate na pripremu, istraživanje.
Provuče se poneka tehnička i gramatička greška, ali ste na to ponosni. 😊
Protiv: Zahtijeva vrijeme i ulaganje u poznavanje i istraživanje teme, “kopanje” po Internetu, razgovori sa mušterijom i ponovo istraživanje i praćenje rezultata rada. Najskuplja metoda koja traži poznavanje teme i SEO tehnika.
Jednostavno, daleko više utrošenih radnih sati.
Priznajem, ponekad nam treba malo inspiracije ili pomoći oko ideje za sadržaj. Možda vam se ne da “rudariti” po bespućima interneta u potrazi za ključnim riječima. Ili jednostavno nemate vremena za pisanje jer vas čekaju drugi SEO zadaci.
U tim trenucima, AI može biti vaš najbolji prijatelj solucija br 3, kombinacija ljudsko i AI.
Koju strategiju odabrati?
Izbor optimalne strategije zavisi od vaših specifičnih potreba, ciljeva i resursa.
Ja lično za sebe kao i za klijente, najčešće koristim kombinaciju druge i treće strategije. Oslanjam se na AI alate poput Ahrefs-a, Wincher, SEO Spider-a, Wincher-a za analizu podataka i istraživanje ključnih riječi i dobijanje kompletne slike i tehničkih analiza. Moj prvi izbor je Gemini Advanced u razradi ideja i optimizaciji sadržaja. Opciju gdje je sve AI generisano ne bih preporučio nikom.
Međutim, uvijek stavljam naglasak na ljudski faktor i kreativnost, gdje svaki tekst radim ručno i kasnije dodatno provjeravam.
Vjerujem da je ključ uspjeha u pronalaženju prave ravnoteže između čovjeka i mašine, jer je to, koliko god se mi protivili ili radovali tome, dio budućnosti SEO posla.
AI transformiše SEO, to je nepobitno, i omogućava SEO tehničarima da automatizuju zadatke i optimizira sadržaj. Razumijevanjem namjere korisnika i korištenjem AI alata, kompanije mogu poboljšati rangiranje i privući više organskog prometa.
AI nam pruža alate koji nam mogu pomoći da radimo efikasnije i pametnije, ali ljudski faktor je i dalje nezamjenjiv. Ljudski dodir i planiranje ostaje ključna stavka za originalnost.
Ukratko, kako se pripremiti za za budućnost SEO-a:
– Investirati u AI alate sticati iskustvo sa radom na alatima.
– Unaprijedjivati znanja o AI-alatima i tehnikama.
Pronalaženjem ravnoteže između čovjeka i mašine, možemo iskoristiti pun potencijal AI u SEO i kreirati sadržaj koji će i Google i korisnici voljeti.
Primjer iz prakse:
Ovdje ispod je ilustrativni primjer mogućeg prompta i kako započeti rad na tekstu i sadržaju za recimo opis proizvoda u web-shopu.
* YMYL je skraćenica za “Your Money or Your Life” i koncept je koji Google koristi za aktere koji imaju sadržaj o temama koje su važne za živote ljudi, zdravlje, finansije ili sigurnost.
Mensur Muhić je suvlasnik i osnivač Optimizacija doo sa 30 godina iskustva u IT kao i web produkciji.
Radio je, između ostalog, u Electrolux-u Sweden, IBM-u Sweden, i u zadnje vrijeme u SEO agenciji Oxit AB – Švedska.
SEO fokusiran.
Ostali blogovi:
Analiza brzine web sajtova u Bosni i Hercegovini
Analizirao sam brzinu 400 web stranica s .ba domenom u januaru i oktobru2024. godine. Usporedbu rezultata možete pogledati u ovom blogu, kao i moj kratki osvrt na dobijene rezultate.
Robots.txt i njegov uticaj na SEO
Saznaj šta je robots.txt, kako se koristi za kontrolu pristupa pretraživačkih robota (crawlera) određenim dijelovima web-sajta i koji je njegov utjecaj na SEO.
Zašto je brzina vaše web stranice ključna za SEO uspjeh
U današnjem digitalnom dobu, gdje imamo pristup informacijama u trenu, naše strpljenje je slabije nego ikad i očekujemo da se stranice učitavaju brzinom svjetlosti, a ako se to ne desi, bez razmišljanja, kliknemo na konkurenciju i idemo dalje. Zvuči brutalno, ali je to realnost.