
Google.ba odlazi u prošlost, prilike ili prijetnje?
Google je najavio postepeno ukidanje ccTDL (nacionalnih domena) uključujući i Google.ba, saznajte kako će se to odraziti na nas u Bosni i Hercegovini.
Autor:
Mirsad Beširević
Datum:
21 Aprila, 2025
Podjelite:
Google je najavio da će postepeno ukinuti svoje domene najvišeg nivoa s kodom zemlje (ccTLD) kao što su na primjer google.ba, google.rs ili google.me i preusmjeriti sav promet na globalnu google.com domenu.
Istražujemo kako će se ova promjena odraziti za nas u Bosni i Hercegovini.
Šta je pozadina ukidanja ccTDL-a i iznenadne najave od strane Google-a?
Istorijski gledano, Google je koristio ccTDL-ove (nacionalne domene poput google.ba) za posluživanje lokaliziranih rezultata pretraživanja. U 2017 godini Google je počeo odvajati lokalizaciju od korištene domene, pružajući iste regionalno relevantne rezultate na google.com kao i na bilo kojoj domeni, na primjer google.com, ili za određenu zemlju na primjer google.ba.
Shodno tim poboljšanjima, sada će Google sav ccTDL (country code top-level domain) preusmjeriti na google.com kako bi pojednostavio iskustvo pretraživanja iako osnovni algoritmi i usklađenost sa nacionalnim zakonima ostaju nepromijenjeni.
Kakav će uticaj promjene oko nacionalne domene imati na web shopove i web sajtove u BiH?
Iz ugla SEO agencije vidimo određene prilike ali i opasnosti za sve web shopove i web stranice u BiH, ali i u drugim zemljama koje su koristile prednost rangiranja nacionalnih domena, naročito u zemljama Balkana. Kako to u svakoj promjeni koju Google objavi bude ovo su prilike za jedne ali i opasnosti za druge, pokušao sam istaknuti samo one “na prvu vidljive”.
Potencijalne prilike za Bosnu i Hercegovinu
Među prilikama koje prepoznajemo istaknuli bi sljedeće:
1. Pojednostavljeno korisničko iskustvo – smanjenje zabuna za multiregionalnu publiku i turiste korištenjem jedne domene, izgled intefrejsa za pretraživanje ostaće isti.
2. Standardizirane najbolje SEO prakse – SEO strategije će se početi okretati prema univerzalno primjenjivim tehnikama u pravilnoj upotrebi na primjer hreflang tag-ova ili drugim koje su relevantne da signaliziraju jezik i preferencije zemlje.
3. Potencijalna dostupnost do sada nedostupnog Google servisa – u BiH do sada nisu bile implementirani svi Google servisi poput “Merchant centra”, “Google Shopping” ili “Google News” prilagođenog za BiH, ovo bi konačno moglo učiniti ih dostupnim za BiH.
Potencijalne prijetnje za Bosnu i Hercegovinu
Među prijetnjama koje prepoznajem istaknuo bih sljedeće:
1. Potrebe za tehničkim SEO ažuriranjem – iz dosadašnjeg uvida u stanje na tržištu u implementaciji hreflang tag-ova, kanonskih oznaka i postavki (ako uopšte postoje povezivanja) Google Search Console značajno će ova promjena, redirekcija google.ba na google.com, uticati na organske promete i vidljivost na ciljanim tržištima. Nepostojanje ili neažuriranje ovih tehničkih elemenata može dovesti do pogrešne alokacija prometa pretraživanja i gubitka pozicija na ciljanim tržištima.
2. Gubitak signala rangiranja ccTDL – Gary Illyes iz Google-a je potvrdio da su Google nacionalne domene davale povećanje lokalnog rangiranja jer su signalizirali jasno geografsko ciljanje Google algoritmima.
3. Promjene regionalnog praćenja u SEO alatima – Mnogi SEO alati i platforme za analize segmentiraju podatke prema nacionalnim domenima (npr google.ba za BiH) ovo preusmjeravanje na google.com sigurno će tražiti prilagođavanje i nosi rizike sposobnosti ovih alata za razlikovanja regionalnih performansi.
Preporuke kako se pripremiti za ukidanje google.ba za Bosnu i Hercegovinu
Naše sugestije svima koji imaju web shop ili web sajt:
- Implementirajte ispravno hreflang oznake
- Iskoristite geografsko ciljanje tržišta
- Prilagođavajte svoje SEO alate i izvještavanje
Sa pa sigurno mogu reći da će ova izmjena u BiH napraviti dodatnu komplikaciju u e-commerce-u, jednim dijelom zbog tehničkih izazova, a drugim zbog prednosti koje su mnogi koristili u rangiranju na “nacionalnoj domeni” Google-a. Gore smo naveli po 3 osnovne prednosti, nedostatke i preporuke koje smatramo da trebate početi raditi već sada, ukoliko želite da ostanete kompetativni i zadržite svoje pozicije i online poslovanje.
Za sve kompanije u BiH stojimo na raspolaganju kao konsultanti, da pomognemo u prevazilaženju ovih izazova koji su pred nama.

Mirsad Beširević edukovani marketar sa 20 godina iskustva u marektingu i prodaji. Vodio je marketing za korporacije i MSP, a kao mentor je radio na razvoju kanala prodaje (tradicionalnih i digitalnih) i marketinga sa preko 100 startup kompanija u BiH.
Educirajući se o search engine marketingu i povezujući svoju strast data-driven performance marketinga, prepoznaje potencijale za razvoj i integraciju marketinga u SEO. Do sada je radio na preko 50 uspješnih web projekata na tržištima zemlja Europske Unije koje je zajedno sa kolegom Mensurom realizirao od početka do kraja.
U ovim projektima Mirsad je doprinosio sa dubinskim marketing i SEO analizama, kreiranju SEO strategija i njihovoj implementaciji prilikom izrade web projekata.
Ostali blogovi:
Google.ba odlazi u prošlost, prilike ili prijetnje?
Google je najavio postepeno ukidanje ccTDL (nacionalnih domena) uključujući i Google.ba, saznajte kako će se to odraziti na nas u Bosni i Hercegovini.
AI revolucija u SEO: Kako vještačka inteligencija mijenja pravila igre
Vještačka inteligencija (AI) mijenja način na koji pišemo SEO tekstove. U ovom članku otkrivam kako koristiti AI alate za kreiranje sadržaja koji Google voli, uz fokus na četiri ključne strategije i Google-ove smjernice.
Analiza brzine web sajtova u Bosni i Hercegovini
Analizirao sam brzinu 400 web stranica s .ba domenom u januaru i oktobru2024. godine. Usporedbu rezultata možete pogledati u ovom blogu, kao i moj kratki osvrt na dobijene rezultate.